Utfordring

New Wave hadde, som mange andre, mye kundeinformasjon spredt ut (i systemer, filer eller i hodet til de ansatte). Ønsket om et CRM-system kom fra de ansatte som startet et prosjektteam og kom opp med følgende målsettinger:

  • Forbedret informasjonsflyt innad i organisasjonen.
  • Samlet kundeinformasjon i ett system.
  • Søkbar og enkelt å finne det man ser etter.
  • Bedre rapporteringsmuligheter for ledelsen.
  • Bedre oversikt og rapporteringskapasitet for selgerne.

“Lime CRM har det beste av to verdener, et brukervennlig CRM-system med gode muligheter for selvutvikling”

Ole-Kristian Arnesen, New Wave Norway

Vil du vite mer om New Wave sin løsning?

Løsning og resultat

Prosjektet startet i januar 2012 og var ferdig i mai samme år. Etter det har salgspersonene fått et verktøy til å enkelt behandle prospekter og kunder, og også et godt rapporteringsverktøy som fungerer hele veien fra salg til ledelse. Alle kan holde oversikt over bedriften i nåtid og vite hvordan bedriften utvikler seg. Søkefunksjonene tillater en å alltid finne det en ser etter. Endelig hadde New Wave et felles system med helhetlig kundebilde som letter oppfølging og rapportering.

Vil du oppnå samme resultat som New Wave?

Om New Wave

New Wave Norge er en stor grossist av reklametekstiler, gaver, sportsklær og arbeidsklær. Selskapet er delt inn i seks seksjoner, hver med sin spesialisering innen primærfeltet profil og detaljhandel.

New Wave eier og distribuerer velkjente merker som Kosta Boda, Orrefors og Craft. De er for tiden 51 brukere i en Lime CRM-løsning fokusert på salg.