Fra 25 % til 40 % i reinvesteringsandel

BMW Financial Services

Om BMW Financial Services

BMW Financial Services er BMWs eget finansieringsselskap. Totalt finansierer selskapet ca. 3,1 millioner biler i hele verden. BMW Financial Services har eksistert i Sverige siden 1999 og hovedkontoret for Norden ligger i Stockholm.

I dag har BMW Financial Services ca. 50 Lime CRM-brukere i Stockholm, Oslo og København.

Resultat

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Enhetlig kundebilde

Alt som angår kunden samlet på ett sted — dette fører til et større kundefokus og en mer effektiv arbeidsmåte.

Unified customer picture

Effektiv sakshåndtering

Kundesenteret har blitt effektivisert og standardisert med automatisk innlasting av e-post og en kunnskapsbase.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Høyere reinvesteringsandel

De nye CRM-prosessene førte allerede det første året til en økt reinvesteringsandel — fra 25 % til 40 %.

Målet: Et mer utfyllende kundebilde

BMW Financial Services har jobbet med Lime i over 10 år, og det hele begynte da de fikk behov for et mer komplett kundebilde. Bedriften hadde mange systemer på plass allerede, men savnet et mer oversiktlig kundebilde. I 2008 bestemte de seg for å samle all kundeinformasjon i det mindre CRM-systemet Lime Easy.

Etter noen år fikk BMW Financial Services flere behov, og det ble derfor naturlig å oppgradere til Lime CRM. Prosjektet ble startet i november i 2010 og lansert i februar 2011.

Smart og integrert forretningssystem

Lime CRM har blitt en nødvendig del av hverdagen for BMW Financial Services, og i løpet av årene har de fått lagt til flere funksjoner og brukere i systemet. De har for eksempel opprettet en master for kundedata via en integrasjon mot Bisnode.

Systemet har også blitt utvidet til å omfatte sakshåndtering. Dette er nå integrert med kundens «Mine Sider» og forskjellige e-tjenester. For å følge opp eksisterende og potensielle kunder, har de også fått lagt til GDPR-støtte og en fane for leadshåndtering, som er en surveyfunksjon.

Lime CRM brukes nå av BMW Financial Services i både Sverige, Norge og Danmark.

Effektiv sakshåndtering og høyere reinvesteringsandel

BMW Financial Services ser flere positive resultater fra CRM-arbeidet, spesielt mtp. sakshåndtering og tilbakevendende kunder. De har for eksempel gjort arbeidet med saker mer effektivt ved å opprette kunnskapsbase-artikler som lagres i Lime CRM. I tillegg, har dette også ført til at sakshåndteringen kan standardiseres.

Daniel Nottberg från NCC

«Med Lime Technologies fikk vi et godt CRM-system og nye CRM-prosesser. Dette førte til en økning av reinvesteringsandelen allerede det første året — fra 25 % til 40 %.»

- Caroline Nygren, Prosjektansvarlig BMW Financial Services

40 000 fornøyde brukere verden over