Du skiller deg ut som leverandør
Hva skjer når kundene opplever at produktene eller tjenestene er likeverdige uansett leverandør? De velger bedriften som de synes er «best». Når priser og produkter er likeverdige, blir beslutningen basert på følelser. Et CRM-system sørger for at bedriften din blir enkel å ha med å gjøre og holder det dere lover.
Bedre kundeservice og markedsføring
Kunder som føler seg dårlig behandlet forteller gjerne om det til andre, og det samme gjelder for kunder som har blitt positivt overrasket. Customer Relationship Management handler akkurat om det å forbedre kundehåndteringen og lage flere positive opplevelser. CRM fører derfor til en veldig god, billig og effektiv markedsføring igjennom fantastiske omtaler fra de fornøyde kundene dine.
Bedriften din eier relasjonene
Vet du hvilke kunder selgeren din har hatt kontakt med, eller hva som er avtalt? Kan du være sikker på at kundene dine ikke følger med selgeren til den nye jobben? Med et CRM-verktøy er det bedriften din som eier kundeinformasjonen i stedet for enkeltmedarbeidere, og alle har oversikt over hva som har blitt sagt og gjort – når, hvor og av hvem.
Mer lønnsom kundereise og økt salg
Det er både enklere og billigere å beholde eksisterende kunder enn å skaffe nye. Og uansett hvor fantastiske produkter eller tjenester bedriften din tilbyr, så vil dere til slutt ikke selge noen ting dersom kunderelasjonene er dårlige. Kunder er mer enn bare en mulighet for salg, og hvis dere bruker alle anledninger til å pleie kundene med støtte fra et CRM-program, så er det også en større sjanse for at dere får mer langsiktige, lojale og lønnsomme kunder.
Analyser behovene og reager raskere
Det er ingen hemmelighet at bedrifter drar nytte av å ha oversikt over kundene sine. Til tross for dette er det en vanlig fallgruve at alt for mange bedrifter mangler verdifulle innsikt og oversikt som driver bedriften framover. Med et CRM-verktøy samler du all viktig kundeinformasjon på ett og samme sted. Ved hjelp av informasjonen i CRM-verktøyet kan dere jobbe datadrevet for å identifisere nye kundebehov og håndtere potensielle kunder på rett måte.