CRM-system med stor tiltrekningskraft på kunder

Ønsker bedrift din å fordoble antallet nye kunder som blir faste kunder, allerede i løpet av det første året? Lime CRM-system fungerer som en kundemagnet – de tiltrekkes og blir.

Lime CRM-system har flere enn 40 000 brukere

BMW Financial Services
Collector Bank
Entra
Fretex
NCC

Visuelt og brukervennlig CRM-system

Lime CRM er et CRM-system du faktisk kommer til å bruke – og elske. Her finner du alt du kan forvente av et CRM-system. Kontakter, historikk, oppgaver, saksbehandling, forretnings- og markedsføringsaktiviteter.

Hvorfor CRM-system fra Lime?

Lang erfaring

Med over 25 års fartstid og mer enn 250 installasjoner av Lime CRM-system pr. år, har vi lang erfaring å bygge på. Det betyr trygghet for deg.

Skreddersydde bransjeløsninger

Erfaring øker kunnskap. Våre gjennomarbeidede CRM-systemer for forskjellige bransjer gjør hverdagen din både enklere og mer effektiv.

Stor fleksibilitet

Vår CRM-system kan gjøres så stort eller lite du vil. Bli med og voks sammen med oss – slik flere enn 1000 kunder allerede har gjort.

Alt fra én leverandør

Vårt selskap utvikler, selger og installerer alt, samt gjør all oppfølging og service selv. Vi hjelper deg gjennom hele reisen i ditt CRM-system.

Lime Support

Kundeservice anbefalt av 98,7%!

Et godt CRM-system og fornøyde kunder fortjener god service og oppfølging. Hvis du ringer til oss, og vår kundeservice ikke rekker å svare – så vil oppringingen din bli overført til alle andre i firmaet. Dette kan være en god grunn til at 98,7% av 4297 personer i en undersøkelse anbefaler andre å kontakte vår kundeservice.

Vil du lese mer om menneskene bak Lime CRM?

Mer enn 1000 kunder som er fornøyde med sitt CRM-system

Syntell Lime CRM

Konsultent

Syntell

”Takket være Lime CRM-system har alle en tydelig oversikt over hvilke prosjekter som pågår, hvem som er ansvarlig og hva prosjektet handler om." ”

Les mer her

CRM-system som gir resultater

Effektene av CRM avhenger av bransje og bedriftens størrelse. Men generelt kan du forvente disse resultatene når du investerer i et CRM-system og jobber med CRM.

Tidsbesparelser

Med kundeinformasjonen organisert og samlet i et CRM-system slipper medarbeidere å lete etter tall, navn eller oppgaver spredt i ulike informasjonskanaler. Det gjør at alle kan bruke mer tid på de daglige oppgavene og rekke mer, eller at tjenester kan spares inn. For eksempel pleier mange bedrifter å rekke betydelig mer bearbeiding av nye kunder etter at de har investert i et CRM-system.

Redusert sårbarhet

En annen effekt av å samle all kundeinformasjonen i et CRM-system er at bedriften din tar kontroll over relasjonene og blir mindre avhengig av enkeltmedarbeidere. Sårbarheten dersom en person blir syk, sier opp eller har foreldrepermisjon reduseres og viktig kundeinformasjon faller ikke mellom to stoler.

 

Anvendelige tall

Med et CRM-system fullt av kundeinformasjon har du mange anvendelige tall for hånden. Du kan raskt seg hvordan bedriften går, takket være enkel og visuell rapportering i ditt CRM-system. Dessuten kan du, ut ifra ulike typer statistikk, analysere og effektivisere ulike arbeidsprosesser. Med et CRM-system får du, sist men ikke minst, full kontroll på kundebasen.

CRM-system = høy ROI!

Et CRM-system og effektene det gir innebærer nesten alltid resultater på bunnlinjen. Fakta er at et CRM-system gjennomsnittlig gir tilbake åtte ganger pengene du investerer, ifølge Nucleus Research (Report 0128, 2014). Dette takket være at tjenester kan spares inn, ansatte rekker mer og arbeidsprosesser kan effektiviseres.

Å tenke på ved innføring av CRM

For å få maksimalt ut av et CRM-system kreves en gjennomtenkt implementering og bruk av systemet. Overordnet handler det om å fordele ansvar, ikke forsøke å gjøre alt på en gang og opplæring.

Eutnevn en prosjektgruppe

Med en prosjektgruppe blir det tydelig hvem som er ansvarlig for å føre CRM-arbeidet fremover i bedriften din. Ved å inkludere ulike avdelinger og brukertyper i prosjektgruppen øker dessuten sannsynligheten for et vellykket CRM-system, ettersom flere får si noe om funksjoner m.m.

Unngå ”Big Bang”

Når man skal investere og implementere et CRM-system er det fort gjort at man legger lista for høyt, man vil at det nye systemet skal løse alt, og prøver å forandre alt på en gang. Da risikerer prosjektet å vokse og vokse, til det til slutt blir uhåndterlig og ”eksploderer”. Prøv å begrense prosjektet og holde fokus.

Lær opp brukerne

Et CRM-system som ikke brukes, kommer ikke til å gi noen resultater. Å bruke tid og krefter på opplæring er derfor nødvendig for å lykkes med CRM. Kommuniser internt om nytten av et CRM-system og forklar hvordan det skal brukes. Støtt, motiver og oppmuntre!

Lykkes med ditt CRM-prosjekt

Oppslag: Lykkes med ditt CRM-prosjekt

Vil du vite mer om hvordan du best mulig implementerer et CRM-system? Vi har samlet de viktigste lærdommene i en flott og brukervennlig oppslag, som du kan laste ned her.

Last ned